>
Abeceda
Adaptačná návšteva - Bazén -
Čistota - Dieťa -
Efekt - Financie -
Garancia - Hygiena -
Inštrukcie - Jedlo -
Kurzy - Lekár -
Metodika - Plávanie -
Riekanky - Schopnosti -
Vybavenie - Záver
|
A
D A P T A Č N Á N Á V Š T E V A
Adaptácia na nové prostredie |
Spokojnosť dieťaťa je v našom klube prvoradá. Aby sa každé dieťa u nás
cítilo príjemne, má rodič možnosť tzv. adaptačných návštev – bez pobytu vo
vode v čase výcviku ostatných detí. Dieťa sa môže nenúteným spôsobom
oboznámiť s našim prostredím. Je dôležité, aby dieťa do bazéna vstupovalo
dobrovoľne.
Naše prostredie tvorí vstupná chodba, šatňa s vyhradeným priestorom na
aklimatizáciu po lekciách plávania, miestnosť s bazénom, sprchy, WC.
Atmosféra Hups baby clubu je vedená v duchu radosti, pohody a nových
zážitkov. Prídite sa presvedčiť sami.
Na
adaptačnej návšteve inštruktor plávania názorne ukáže rodičom ako plávať
už s 3 mesačným bábätkom doma vo vani.
|
B
A Z É N |
Veľkosť bazéna je 6 x 4 m a hĺbka vody 12O cm. V bazéne „ plávajú “
maximálne siedmi rodičia s deťmi, čo umožňuje rodičovi optimálnu
manipuláciu s dieťaťom. Do bazéna sa vchádza pohodlne schodíkmi, voda
v bazéne je neustále filtrovaná s automatickým dopúšťaním novej vody a jej
teplota je 32-3° C. Okolie bazéna je prispôsobené na pohodlnú prípravu
rodiča s dieťaťom na lekciu „plávania“.
|
Č
I S T O T A |
Hygiene venujeme mimoriadnu pozornosť. Pavilón Hups baby clubu je neustále
udržiavaný v čistote a pravidelne dezinfikovaný. Používame vysoko účinné
dezinfekčné prostriedky a prostriedky na zabezpečenie kvality vody
v bazéne, ktoré sú zároveň šetrné k detskej pokožke. No i napriek tomu
žiadame rodičov o dodržiavanie hygienických a bezpečnostných zásad, čím
sami prispejú k čistote a poriadku, a teda aj celkovej spokojnosti
účastníkov kurzov.
|
D
I E Ť A |
Každé dieťa vstupuje do bazéna
v sprievode jedného rodiča, prípadne rodičom poverenej osoby.
Samozrejme, že sa lekcie môžu zúčastniť ako pozorovatelia pri bazéne aj
iní rodinní príslušníci, čo určite prispeje k radosti a spokojnosti
dieťaťa. Návštevu treba vopred ohlásiť inštruktorovi.
Každé dieťa je jedinečná osobnosť, napreduje vlastným tempom, teda aj náš
prístup je orientovaný individuálne, bez porovnávania s inými deťmi,
v snahe vyhovieť osobitostiam a potrebám dieťaťa.
|
E
F E K T |
Čo môže dať rodič svojmu dieťaťu “plávaním”?
Predovšetkým viac pohybu, ktorý je pre zdravý vývoj dieťaťa tak dôležitý.
“Plávanie” s rodičmi podporuje rast, neurosvalový vývoj dieťaťa, jeho
fyzickú pohodu, vedie ho k zdravým životným návykom a postojom. Možnosťou
rozvoja psychomotoriky rodič vyzbrojuje dieťa pevnejším zdravím a vyššou
telesnou zdatnosťou, čo je základ do ďalšieho života dieťaťa.
Aktívny pohyb vo vode výrazne napomáha psychomotorickému vývinu dieťaťa,
rozvoju fyzickej zdatnosti, odolnosti, rovnováhy, koordinácie pohybov
a orientačnej schopnosti. Podporuje silu a výdrž, dychovú kapacitu, vedie
k upevňovaniu hygienických návykov a otužovaniu organizmu.
Deti majú prirodzene rady vodu. A práve silné emočné vyžitie s aktívnym
pohybom vo vode v skupine detí vytvára jedinečné prostredie pre zlepšenie
duševného a citového vývoja.
Pohybom vo vode sa dieťa zoznamuje s prostredím, vyjadruje samé seba, učí
sa komunikovať s ostatnými, učí spolupracovať, sústrediť sa, rozvíja svoje
myslenie a neskôr i reč.
A samozrejme nezanedbateľný efekt majú spoločenské kontakty a atmosféra
v našom klube pre mamičky na materskej dovolenke. Veď koľko možností
vyžitia majú mamičky s deťmi v Trenčíne a okolí?
|
F
I N A N C I E - C E N A
|
Prvý kurz (8
lekcií)............................
96,- €
Každý ďalší pokračujúci kurz (8
lekcií)............................
96,- € (ceny sú platné od
18. júna 2020)
Cena pre
dvoch účastníkov – rodiča a dieťa zahŕňa 8 lekcií pri plávaní 1x do
týždňa. Každá lekcia je vopred metodicky pripravená a má stanovenú
štruktúru. Vzhľadom na pohybovú záťaž, polohovanie a náročnosť cvičení,
začiatočníci “plávajú” 20 – 30 min. Doba lekcie sa pokročilým predlžuje až
na 45min, z toho 30 minút je vedená inštruktorom. Všetko záleží od
veku dieťaťa, jeho pohybových schopností a momentálnej nálady. Zásadne
deti nepreťažujeme. S prípravou na lekciu a aklimatizovaním sa po plávaní
rodič strávi u nás čas okolo jednej hodiny.
Akú štruktúru má lekcia “plávania”?
- príprava na lekciu +
osobná hygiena
- úvod + metodická
príprava, oboznámenie rodičov s cieľom danej lekcie
- rozohriatie +
realizácia cieľa (nácvik nových pohybových zručností)
- dynamické cvičenia,
polohovanie, relaxácia
- “prestoj” – rozvoj
zmyslového vnímania a jemnej motoriky
- nácvik zanárania,
cvičenia s pomôckami
- záver
lekcie v bazéne – voľná časť
- osobná hygiena po
plávaní, aklimatizácia
Poskytujeme možnosť
dvoch lekcií k náhrade v prípade, že dieťa ochorie. Vyžadujeme však
písomné vyjadrenie lekára o chorobe. Absenciu je potrebné ohlásiť
telefonicky alebo osobne minimálne 1 deň vopred.
Účastník má možnosť nahradiť lekciu do dvoch mesiacov od jej absencie,
inak náhradná lekcia prepadá. Termín dohodne s organizátorom.
|
G
A R A N C I A |
Spočíva v nadštandartných službách. Financie za lekciu (pre dvoch
účasníkov – rodič a dieťa) pokrývajú nielen náklady spojené
s prevádzkovaním Hups baby clubu, ale predovšetkým poskytovanie osobitých
podmienok (napr. maximálna hygiena, špeciálne upravené prostredie, teplota
vody 33° C, možnosť aklimatizácie, pomoc rodičom, ochota a starostlivosť
o dieťa, doplnkové služby). Nezanedbateľným prvkom sú metodicky odvedené
lekcie plávania vyškolenými inštruktormi, odbornosť a špecializovaný druh
práce s malými deťmi, ako aj sprievodné aktivity v Hups baby clube.
|
H
Y G I E N A |
Hygienické a bezpečnostné zásady uvádzame, vzhľadom na ich dôležitosť,
v samostatnej podstránke. Ich dodržiavanie je nevyhnutnou súčasťou každej
návštevy v našom klube.
|
I
N Š T R U K C I E |
Všetky bližšie informácie poskytujeme priamo v Hups baby clube, taktiež
telefonicky na čísle: 0907 772 641, najlepšie ráno medzi 08-09:00 hod. alebo na tejto internetovej stránke www.hups.sk
Rodičia majú možnosť adaptačnej návštevy, kde môžu vidieť ako lekcia „
plávania” “ prebieha. Náš personál je pripravený pružne a ochotne
reagovať na vaše otázky.
|
J
E D LO |
Pre dieťa je vhodný nápoj v umelohmotnej flaši, či drobné jedlo, ktoré je
však zakázané konzumovať v miestnosti s bazénom. Po skončení lekcie môže
rodič dieťa nakŕmiť v aklimatizačnom priestore šatne. Dojčiť môžete
dieťa kedykoľvek a kdekoľvek. Doporučujeme, aby dieťa nejedlo tesne
pred lekciou, vzhľadom na aktívny pohyb vo vode.
|
K
U R Z Y |
Kurzy organizujeme pre deti vo veku od 5 mesiacov do 3 rokov. Sú
rozdelené podľa stupňa náročnosti na kurzy pre začiatočníkov /pre
tých, ktorí prídu prvýkrát plávať/ a kurzy pre pokročilých.
Kurz je rozdelený na 8 lekcií, vždy dvakrát, neskôr jedenkrát do týždňa.
Lekcie sú naplánované podľa veku dieťaťa, jeho úrovne „plávania“ a majú
presne stanovený časový rozpis. Už pri plánovaní kurzu doporučujeme
uspôsobovať režim dieťaťa doma tak, aby v čase, keď bude chodiť plávať,
bolo zamestnané aktívnou činnosťou a práve nespalo.
Prečo sú kurzy lepšie ako jednorazové vstupy? Efekt kurzu „
plávania “ spočíva v pravidelnosti lekcií s rovnakou skupinou detí,
v postupnom, systematickom získavaní zručností, čo ma za následok
napredovanie a spokojnosť dieťaťa v najoptimálnejších podmienkach.
|
L
E K Á R |
Dbáme aj na prevenciu. V prípade, že by dieťa malo vážne zdravotné
problémy alebo obmedzenia vyžadujeme potvrdenie od lekára, v ktorom súhlasí,
že dieťa je zdravé a teda spôsobilé, aby sa kurzu zúčastnilo. „Plávať“
môže každé dieťa i s postihnutím, teda také, ktoré nemá ochorenie, pri
ktorom by pobyt vo vode znamenal pre neho ohrozenie alebo by ohrozilo iné
zdravé deti.
|
M
E T O D I K A |
Každá lekcia je vopred metodicky pripravená. Ponuka aktivít a čiností je
rozsiahla. Pohybové cvičenia a polohovania sú predkladané deťom formou
hier, riekaniek a pesničiek, teda hravým, zrozumiteľným spôsobom pre deti
najbližším. Nekladieme vysoké nároky na deti ani na rodičov, citlivo
napredujeme a držíme sa hesla: „ Robme všetko tak, aby to dieťa chcelo
robiť samo! “
|
P
L Á V A N I E |
Naučí sa moje dieťa v kurze „plávania“ skutočne plávať?
S touto otázkou sa inštruktori plávania detí stretávajú zo strany rodičov
veľmi často. Fotky malých bábätok „plávajúcich“ pod vodou, ktoré môžeme
čoraz častejšie vidieť v časopisoch, nás síce nadchýňajú a vyzerajú veľmi
dôveryhodne, ale v skutočnosti ide len o takzvané niekoľko sekundové
vznášanie sa, čo s plávaním nemá nič spoločné. Pod pojmom „plávanie“ detí
od 5.mesiacov si nemožno predstaviť klasický plavecký výcvik. Dieťa ešte
nie je zrelé na chápanie a zvládanie náročného pohybového učenia, zložitej
koordinácie pohybov, na osvojenie si rôznych plaveckých spôsobov.
O čom je teda detské plávanie?
Predovšetkým o radosti z aktívneho
pohybu a hry vo vode, o plávaní v skupine iných mamičiek a oteckov
s deťmi, a to všetko v prostredí vytvorenom a prispôsobenom k spokojnosti
malých „plavcov“.
Pod
pojmom „plávanie“ detí možno chápať harmonický pohyb vo vode, ktorého
zámerom, popri dôležitom psychomotorickom rozvoji je, aby si dieťa zvyklo
na vodu, vypestovalo si rešpekt pred vodou, naučilo sa reagovať na rôzne,
aj nepredvídateľné situácie, ktoré môžu vo vodnom prostredí nastať.
Čo sa u nás dieťa naučí?
Polročné detičky
sa u nás veľmi rýchlo skamarátia s vodou v bazéne. Cieľom prvého kurzu je
hra s vodou, adaptácia na nové prostredie, inštruktora, na iné deti
a rodičov. Voda stimuluje všetky zmysly, každý pohyb dieťaťa sa stretáva
s reakciou. Prúdením a dotykmi vody si dieťa uvedomuje samo seba, získava
sebadôveru, dokáže ovplyvňovať pohyb, čo mu dáva pocit slobody.
Dieťa si postupne v hre s vodou zvyká na
ošpliechanie, preliatie, nenásilný nácvik zatajenia dychu. Pohybové
cvičenia, hračky a plavecké pomôcky podnecujú dieťatko k spontánnej
aktivite. Všetko je o spokojnosti dieťatka, o tom ako s ním rodič
manipuluje, ale aj o tom ako odborne a citlivo postupuje inštruktor
v lekcii.
Samozrejme, že pri „ plávaní “ dieťa
prežíva silné emocionálne zážitky a v skupine iných detí a rodičov vníma
svoje často prvé detské kontakty. Plávaním s rodičmi sa upevňujú citové
väzby. Všetci sú tu tak blízko, celá skupina - rodičia i deti, sú na
rovnakej úrovni nad hladinou vody. Pre dieťa je to často prvý veľký
spoločenský zážitok mimo domu.
V ďalších kurzoch
„plávania“ sa dieťa učí dýchať do vody, získava orientáciu vo vode a to aj
pod hladinou, učí sa rôzne splývavé polohy. Otužovanie vodou a vzduchom,
pády, skoky do vody, plávanie s plaveckými pomôckami patria taktiež k
náplni kurzov. Každé dieťa je iné, a tak aj pri „plávaní“ napreduje
vlastným tempom, citlivo vníma každý podnet, vyžaduje si individuálny
prístup. Prostredníctvom detskej zvedavosti a radosti z pohybu sa snažíme
postupne zvyšovať náročnosť jednotlivých pohybových hier a cvičení,
postupne vedieme dieťa k samostatnosti.
A ako plávajú naši dvojroční plavci?
Dnes už dokážu nebojácne skočiť do vody, orientovať sa pod hladinou,
otočiť sa a priplávať k okraju bazénu. Usmejú sa a opäť schovajú hlavu pod
hladinu, akoby sa ani nenadýchli. Hľadajú hračky pod vodou, plávajú s
pomôckami, sami spievajú a recitujú básničky, vymýšľajú, ale hlavne sa
zabávajú. A rodičia sú na ne právom pyšní. Veď po toľkom úsilí, lekciách
plávania, vydarených aj nevydarených pokusoch plávania a snahe zvládať
stále viac, sa ich deti už skutočne kamarátia s vodou. Rodičia majú teda
„ plávaním “ možnosť obohatiť detský svet o prekrásny fenomén – ktorým
VODA určite je.
|
R
I E K A N K Y |
V
našich lekciách plávania nejde o mechanické odcvičenie. Pohybové cvičenia
a polohovania sú predkladané formou hier, riekaniek a pesničiek, teda
hravým, zrozumiteľným spôsobom pre dieťa najbližším. Komunikáciou
s dieťaťom, spievaním a recitovaním rozvíjame predstavivosť a vlastnú
aktivitu dieťaťa. Dieťa vyjadruje samé seba, učí sa komunikovať
spolupracovať s ostatnými, sústrediť sa, rozvíja svoje myslenie a neskôr
i reč. Najobľúbenejšia riekanka našich malých plavcov je BLŠKA.
Deti pri nej skáču do vody a opakujeme ju aj 10x.
Skáče blška po piesku
hľadá kto je na blízku.
Kto neskočí do vody,
toho blška dohoní.
|
s
C H O P N O S T I |
Urýchľuje pohyb vo vode duševný a motorický vývin dieťaťa ?
Na
základe spolupráce s lekármi potvrdzujeme stanovisko, že plávanie rozvíja
pohybový a duševný potenciál dieťaťa. Nejde tu však o urýchlenie vývoja,
ale o rozvinutie aj takých schopností, ktoré by sa bez vhodne podnetných
lekcií plávania u dieťaťa nerozvinuli.
|
V
Y B A V E N I E
a kvalita
služieb |
Nie je plávanie ako
plávanie!
Čo je dôležité vedieť,
skôr ako začne rodič s dieťaťom „plávať“?
Navštíviť dopredu centrum, kde bude rodič plávať s dieťaťom a informovať
sa o službách, metodike, materiálnych a hygienických podmienkach by malo
byť nevyhnutným predpokladom toho, či dané centrum plávania spĺňa
dostatočnú úroveň kvality svojich podmienok.
Bazén,
v ktorom plávajú rodičia s deťmi by nemal slúžiť verejnosti, dôležitá je
čistota priehľadnosť a teplota vody, možnosť nahliadnuť do výsledkov
rozborov kvality vody vydaných hygienou mesta, certifikát inštruktorov
o odbornosti viesť plávanie detí, ale aj referencie plávajúcich rodičov.
K dispozícii by mal byť
aj priestor na aklimatizáciu,
využívaný po lekciách plávania, aby sa dieťa pripravilo na prechod do
chladnejšieho vonkajšieho prostredia.
Rodič by mal mať ďalej
možnosť zúčastniť sa spolu s dieťaťom adaptačnej návštevy,
bez pobytu vo vode v čase výcviku ostatných detí. Veľa napovie spokojnosť
detí v bazéne, to ako inštruktor vedie lekciu, ako komunikuje s deťmi.
Násilné ponáranie, neprimeraná zaťaž, unavené nespokojné deti svedčia
o nevhodnom plávaní pre vaše dieťa.
Dôležité je získať
informácie o odbornosti inštruktorov,
pretože iba inštruktor s dlhodobou praxou dokáže viesť lekciu
s premyslenou organizáciou, vhodnou a pohotovou komunikáciou, je schopný
opravovať chyby a motivovať deti k plávaniu.
Dôkladné informovanie sa o organizácii a pravidlách daného centra plávania
rodičovi uľahčí prvý pobyt s dieťaťom vo vode a adaptáciu na nové
prostredie.
|
Z
Á V E R |
Na
záver prajeme rodičom, aby sa vedeli vždy správne rozhodnúť, aké aktivity
vyberú pre svoje dieťa. Aktívny pohyb je dôležitý, pre dieťa prirodzený
a v spojení s vodným prostredím prináša so sebou výnimočné emócie, chvíle
na ktoré sa len tak ľahko nezabúda.
Pohyb
rozvíja psychiku a psychika
pohyb.
A život je potom trochu iný... ..
|